Northguard Bluff
Northguard är både E-märkt och har en välförtjänt Trustpilot bedömning på 9.6/10. Detta visar att vi är en trovärdig verksamhet som lägger mycket krut på kundnöjdhet och lägger stor vikt på våra kunders trygghet.
Många saker sker idag via internet, allt ifrån banköverföringar till att streama musik. Vi kan inte undgå det faktum att internet har ett enormt inflytande i vår vardag.
Att handla på nätet går mestadels bra men tyvärr registreras det dagligen bluff företag, lurendrejare och andra bedrägerier på nätet. Detta är givetvis något vi försöker undvika till all kostnad på bästa möjliga sätt.
Ett av våra viktigaste råd för att säkert surfa på webben är att alltid försöka hålla sig uppdaterad. Det är en bra idé att läsa om de olika webbplatser man besöker och kolla upp vilka onlinebutiker som innehar köpsskydd. Kontrollera företagets kontaktinformation, att webbplatsen innehåller företagets namn, e-post, telefonnummer och postadress. Om det är ett svenskt företag måste de även uppge deras organisationsnummer.
Kontrollera också om sidan har kvalitetscertifieringar för e-handel. På t.ex E-varumärket arbetar de aktivt för att bekämpa e-handelsrelaterad IT-bedrägerier. E-varumärket är hela Danmarks garanti för säker och trygg e-handel, där de intygar att webbshopparna uppfyller kraven och innehar ett godkänt köpsskydd. E-varumärket är en ideell organisation som grundades år 2000 och bidrar till en trygg e-handel genom stärkt förtroende mellan kunder och butiker.
Du kan även kontrollera företagets trovärdighet genom att besöka Trustpilot och kika på företagets poäng och recensioner från användare. På Trustpilot är det konsumenterna som granskar företagen, nästan alla onlineföretag granskas eller har granskats där.
Northguard är nordiskt E-handelscertifierade med b.la E-maerket och har ett Trustpilot omdöme på 9,6/10.
Detta påvisar, att vi är ett pålitligt företag som värdesätter kundnöjdhet, långsiktiga relationer och att vi överstiger kraven som krävs för att kunna säkerhetsställa den trygghetsgaranti vi erbjuder våra kunder. Du kan helt enkelt känna dig trygg och säker när du handlar hos oss!
Hos Northguard bidrar vi till att svenskarna kan använda deras digitala enheter tryggt och optimalt på nätet utan rädsla för bedrägeri. Via våra säkerhetsprogram och tjänster inom manuell rengöring av Windows- och MacOS-enheter hjälper vi varje dag svenskar med att få deras datorer att köra på det bästa och säkraste viset. Våra duktiga supportrar förklarar alltid processen till dig på ett sätt som är enkelt att förstå, och vårt team består av duktiga medarbetare med många års erfarenhet inom support och kundservice, vilket betyder att vi tar riktigt god hand om alla våra kunder.
Vi önskar att vara din trygghetsgaranti för att du som privatperson ska kunna använda dina online-enheter utan att vara rädd för att hackare samlar in dina personliga data och infektera dig och ditt privatliv. Vi kan ge dig tryggheten tillbaka genom att manuellt hjälpa till med att rensa din dator från hot och säkra dig mot framtida svindel på nätet.
En stor del av våran kundsupport sker via fjärrsupport där vi använder oss utav
ConnectWise och deras fjärrstyrningsprogram. För att våra tekniker skall kunna hjälpa dig måste fjärrstyrningsprogrammet laddas ner till din enhet. Sessioner krypteras alltid och ni måste godkänna tillgången till er dator när du behöver våran hjälp. Det betyder att våra tekniker inte kan komma och gå som de vill på din dator. Reglerna för vad våra tekniker får göra på andras enheter är ytterst strikta. Naturligtvis kommer ingen åt dina personliga foton, mappar eller något annat personligt under processen – om ni inte givit ert samtycke.
Det är strängt olagligt för oss att samla in känslig personlig information eller bläddra i dina data dokument, så det gör vi naturligtvis aldrig. Dessutom har våra tekniker speciel tystnadsplikt. Det betyder att om ni inte något mycket olagligt på er dator så kommer din data inte att användas eller diskuteras vidare.
Vid tillfällen där våra tekniker åtgärdar ditt data ärende utan din närvaro via telefon så kommer ni alltid att bli uppringda när fjärrsupporten är avslutad. På så sätt vet du alltid när vi avslutat sessionen och avbrutit åtkomsten av er dator.